Women's College

Games Are Back

أقام نادي The English Club بكلية اللغات والترجمة بأبها بالتعاون مع عمادة شؤون الطلاب لشؤون الطالبات فعالية Old Games are Back.  وذلك في يوم الأحد الموافق ١٤٤٣/٦/٥ هـ من الساعة ٩-١٢.  حيث قام النادي بتجهيز ألعاب يدوية وإلكترونية للطالبات في مكتب النشاط ليكون محطة للترفيه بين المحاضرات وكذلك فرصة للتطبيق العملي و استخدام اللغة الإنجليزية في بعض المسابقات التنافسية كمسابقة البحث عن الكنز والتي نُفذت على جولتين: الجولة الاولى زُودت الطالبات بألغاز باللغة الانجليزية متسلسلة في البهو الداخلي بحيث أن حلها يوصِلهم إلى مكان الكنز وهو عبارة عن قسائم شرائية من جرير.  أما الجولة الثانية فكانت في الفناء الخارجي مستخدمين الاعمدة الملونة بمثابة خريطة للمتسابقات، بحيث يتم حل الالغاز على تسلسل الالوان، وبذلك تصل الطالبة الأسرع إلى العمود الأخير حاصلة على الكنز. حضر الفعالية ٤٨ طالبة.  مشرفة النادي: أ. مرام المالكي رائدة النادي: هند أبو داسر

Games Are Back

أقام نادي The English Club بكلية اللغات والترجمة بأبها بالتعاون مع عمادة شؤون الطلاب لشؤون الطالبات فعالية Old Games are Back.  وذلك في يوم الأحد الموافق ١٤٤٣/٦/٥ هـ من الساعة ٩-١٢.  حيث قام النادي بتجهيز ألعاب يدوية وإلكترونية للطالبات في مكتب النشاط ليكون محطة للترفيه بين المحاضرات وكذلك فرصة للتطبيق العملي و استخدام اللغة الإنجليزية في بعض المسابقات التنافسية كمسابقة البحث عن الكنز والتي نُفذت على جولتين: الجولة الاولى زُودت الطالبات بألغاز باللغة الانجليزية متسلسلة في البهو الداخلي بحيث أن حلها يوصِلهم إلى مكان الكنز وهو عبارة عن قسائم شرائية من جرير.  أما الجولة الثانية فكانت في الفناء الخارجي مستخدمين الاعمدة الملونة بمثابة خريطة للمتسابقات، بحيث يتم حل الالغاز على تسلسل الالوان، وبذلك تصل الطالبة الأسرع إلى العمود الأخير حاصلة على الكنز. حضر الفعالية ٤٨ طالبة.  مشرفة النادي: أ. مرام المالكي رائدة النادي: هند أبو داسر

Professional Training Workshop on Implementing Basic Language Assessment Principles

  With the commitment to advancing the practice of quality assurance, the Academic Development and Quality Committee at the Faculty of Languages & Translation (King Abdullah Road Campus) organized a workshop titled "Implementing Basic Language Assessment Principles" delivered by Dr. Sara Sevinj Huseynova on Wednesday 6th November 2019. The workshop was about the assessment principles themselves and how to provide valuable feedback while considering the local cultural tendencies. The workshop highlighted that tests are subsets of assessment; therefore, they should never be the entire basis of how to determine the students' level or progress. The teachers might want to assess the students' performance by other various forms of assessment. Also, high-quality tests should be developed in accordance with the fundamental principles of language assessment. It is highly desirable that the teachers, especially teaching the new language for students, are very clear about what kinds of assignments are expected in the evaluation. Moreover, the assessment should promote reliable and consistent judgments by the teachers teaching the same subject.   Dr. Huseynova and the participants discussed the impact that tests have on teaching and learning. She explained that feedback should utilize the new discoverers of the neuroscience and applied linguistics about the ways of providing negative feedback to the female students in a positive manner. The handout on "Giving and Receiving Constructive Oral Feedback for Improving Students' Performance" was an additional resource for the participants of the workshop. It was noted that constructive and broadminded feedback will work, which assists the students in making one further step in a non-invasive and considerate way. Finally, correct feedback can improve attention, memory, and make the student's mental capacity closer to the positive intelligence brain. Date: 11/8/2019 Source: Faculty of Languages and Translation

Professional Training Workshop on Implementing Basic Language Assessment Principles

  With the commitment to advancing the practice of quality assurance, the Academic Development and Quality Committee at the Faculty of Languages & Translation (King Abdullah Road Campus) organized a workshop titled "Implementing Basic Language Assessment Principles" delivered by Dr. Sara Sevinj Huseynova on Wednesday 6th November 2019. The workshop was about the assessment principles themselves and how to provide valuable feedback while considering the local cultural tendencies. The workshop highlighted that tests are subsets of assessment; therefore, they should never be the entire basis of how to determine the students' level or progress. The teachers might want to assess the students' performance by other various forms of assessment. Also, high-quality tests should be developed in accordance with the fundamental principles of language assessment. It is highly desirable that the teachers, especially teaching the new language for students, are very clear about what kinds of assignments are expected in the evaluation. Moreover, the assessment should promote reliable and consistent judgments by the teachers teaching the same subject.   Dr. Huseynova and the participants discussed the impact that tests have on teaching and learning. She explained that feedback should utilize the new discoverers of the neuroscience and applied linguistics about the ways of providing negative feedback to the female students in a positive manner. The handout on "Giving and Receiving Constructive Oral Feedback for Improving Students' Performance" was an additional resource for the participants of the workshop. It was noted that constructive and broadminded feedback will work, which assists the students in making one further step in a non-invasive and considerate way. Finally, correct feedback can improve attention, memory, and make the student's mental capacity closer to the positive intelligence brain. Date: 11/8/2019 Source: Faculty of Languages and Translation

Professional Training Workshop on Bloom’s Taxonomy

  With the commitment to advancing the practice of quality assurance, the Academic Development and Quality Committee at the Faculty of Languages and Translation (King Abdullah Road Campus) organized "Bloom’s Taxonomy: Why Use It?" workshop on Monday, October 28, 2019. The workshop was delivered by Dr. Sheila Simpkins and it focused on how Bloom's Taxonomy can facilitate a seamless alignment between learning outcomes, classroom teaching strategies, and assessment. Using Bloom’s Taxonomy allows teaching staff to align course learning objectives, with lesson objectives, and assessment. The workshop encouraged teaching staff to focus on developing high-level skills amongst learners so that learners retain information longer, learn invaluable critical thinking and problem-solving skills, and in-class time is so much more engaging for the students and for teachers! The workshop was well-received by the participants and there was a strong call for more professional training to promote the practice of quality teaching, learning, and assessment. Date: 11/2/2019 Source: Faculty of Languages and Translation

Professional Training Workshop on Bloom’s Taxonomy: Why Use It?

  With the commitment to advancing the practice of quality assurance, the Academic Development and Quality Committee at the Faculty of Languages and Translation (King Abdullah Road Campus) organized "Bloom’s Taxonomy: Why Use It?" workshop on Monday, October 28, 2019. The workshop was delivered by Dr. Sheila Simpkins and it focused on how Bloom's Taxonomy can facilitate a seamless alignment between learning outcomes, classroom teaching strategies, and assessment. Using Bloom’s Taxonomy allows teaching staff to align course learning objectives, with lesson objectives, and assessment. The workshop encouraged teaching staff to focus on developing high-level skills amongst learners so that learners retain information longer, learn invaluable critical thinking and problem-solving skills, and in-class time is so much more engaging for the students and for teachers! The workshop was well-received by the participants and there was a strong call for more professional training to promote the practice of quality teaching, learning, and assessment. Date: 11/2/2019 Source: Faculty of Languages and Translation

مكتبة كلية اللغات والترجمة شطر الطالبات

أقام نادي { The English club } بكلية اللغات والترجمة بأبها - بالتعاون مع وكالة عمادة شؤون الطلاب لشؤون الطالبات بتنسيق مكتبة وركن قراءة للنادي.  حيث أفتتح النادي يوم الأربعاء الموافق ١٤٤١/٢/٢٤هـ  مكتبة في قسم اللغات والترجمة بعد جهد وتنسيق من الطالبات دام لثلاثة أسابيع.  كما نسقت عضوات النادي ديكور المكتبة بأعمال يدوية وإعادة تدوير ثم تم جمع تبرعات الكتب لبدأ المكتبة وركن للقراءة. تتضمن المكتبة أرفف الكتب وطاولة للقراءة وركن القهوة وكذلك ركن استرخاء، أيضاً ركن رسائل يومية تحفيزية وسيتم تجديد محتواها إسبوعيا. كما تم تجهيز جدول لأوقات فتح المكتبة وتكفلت عضوات النادي بتقسيم أوقاتهن للإشراف على المكتبة والحضور. بحيث سوف تفتح يوميا لمدة ثلاث ساعات تحت إشراف رائدة النشاط وعضوات النادي. حضرت ٦٨ طالبة في اليوم الأول للافتتاح كما حضر عدداً من الأعضاء وطالبات من قسم الإعلام والآتي بدورهن أعددن لقاء صحفي مع الرائدة وعضوات النادي.   رائدة النادي : أ / مرام المالكي  رئيسة النادي : سهام العبدلي

مكتبة كلية اللغات والترجمة شطر الطالبات

أقام نادي { The English club } بكلية اللغات والترجمة بأبها - بالتعاون مع وكالة عمادة شؤون الطلاب لشؤون الطالبات بتنسيق مكتبة وركن قراءة للنادي.  حيث أفتتح النادي يوم الأربعاء الموافق ١٤٤١/٢/٢٤هـ  مكتبة في قسم اللغات والترجمة بعد جهد وتنسيق من الطالبات دام لثلاثة أسابيع.  كما نسقت عضوات النادي ديكور المكتبة بأعمال يدوية وإعادة تدوير ثم تم جمع تبرعات الكتب لبدأ المكتبة وركن للقراءة. تتضمن المكتبة أرفف الكتب وطاولة للقراءة وركن القهوة وكذلك ركن استرخاء، أيضاً ركن رسائل يومية تحفيزية وسيتم تجديد محتواها إسبوعيا. كما تم تجهيز جدول لأوقات فتح المكتبة وتكفلت عضوات النادي بتقسيم أوقاتهن للإشراف على المكتبة والحضور. بحيث سوف تفتح يوميا لمدة ثلاث ساعات تحت إشراف رائدة النشاط وعضوات النادي. حضرت ٦٨ طالبة في اليوم الأول للافتتاح كما حضر عدداً من الأعضاء وطالبات من قسم الإعلام والآتي بدورهن أعددن لقاء صحفي مع الرائدة وعضوات النادي.   رائدة النادي : أ / مرام المالكي  رئيسة النادي : سهام العبدلي

ماراثون أنا أستطيع I Can Marathon

بسم الله الرحمن الرحيم أقام نادي { The English club } بكلية اللغات والترجمة بأبها - بالتعاون مع وكالة عمادة شؤون الطلاب لشؤون الطالبات ، تفعيل يوم رياضي لطالبات الكلية. حيث أقام النادي يوم الإثنين الموافق ١٤٤١/٢/٢٢هـ فعالية المارثون تحت شعار " أنا أستطيع" وغيرها من التحديات الرياضية، كالقفز على الحبل والبحث عن الكنز.   بِدءًا من الحادية عشر  صباحاً إلى الثانيةِ عشر مساءًا. نظم النادي مسار طوله ٤٦٨ متر وشاركت ٧٢ طالبة في المارثون على ٥ دفعات. حيث تم توزيع أساور بشعارات تحفيزية وبطاقات للمشاركات عند نقطة بداية المارثون ليتم تحديد الفائزات بإنصاف، ثم تم تتويج المراكز الأولى لكل دفعة عند نقطة النهاية بتقديم ميدالية ذهبية بشعار النادي المارثون I can.  كما حضر مشكورين عدداً من الأعضاء و منسوبي عمادة شؤون الطالبات وكذلك طالبات من كليات المجمع الأكاديمي لتشجيع زميلاتهن وخلق جو رياضي رائع.  رائدة النادي : أ / مرام المالكي  رئيسة النادي : سهام العبدلي

I Can Marathon ماراثون أنا أستطيع

بسم الله الرحمن الرحيم أقام نادي { The English club } بكلية اللغات والترجمة بأبها - بالتعاون مع وكالة عمادة شؤون الطلاب لشؤون الطالبات ، تفعيل يوم رياضي لطالبات الكلية. حيث أقام النادي يوم الإثنين الموافق ١٤٤١/٢/٢٢هـ فعالية المارثون تحت شعار " أنا أستطيع" وغيرها من التحديات الرياضية، كالقفز على الحبل والبحث عن الكنز.   بِدءًا من الحادية عشر  صباحاً إلى الثانيةِ عشر مساءًا. نظم النادي مسار طوله ٤٦٨ متر وشاركت ٧٢ طالبة في المارثون على ٥ دفعات. حيث تم توزيع أساور بشعارات تحفيزية وبطاقات للمشاركات عند نقطة بداية المارثون ليتم تحديد الفائزات بإنصاف، ثم تم تتويج المراكز الأولى لكل دفعة عند نقطة النهاية بتقديم ميدالية ذهبية بشعار النادي المارثون I can.  كما حضر مشكورين عدداً من الأعضاء و منسوبي عمادة شؤون الطالبات وكذلك طالبات من كليات المجمع الأكاديمي لتشجيع زميلاتهن وخلق جو رياضي رائع.  رائدة النادي : أ / مرام المالكي  رئيسة النادي : سهام العبدلي